307 هزار میلیارد تومان و 20 برابر میانگین جهانی | دیجیاتو


تصادف رانندگی سالانه 1.2 میلیون نفر مردم را از جهان خارج می کند و همچنین 50 میلیون نفر را مجروح می کند. ایران به عنوان یکی از کشورهایی با بیشترین آمار تصادفات و مرگ و میر از نظر تصادفات رانندگی معرفی شده است 20 برابر میانگین جهانیدر جاده تلفاتی داشت.
آمار رئیس هیئت حامیان ایمنی راه های کشور بخشی از این فاجعه را روایت می کند: «میزان تصادفات جاده ای در ایران. 20 برابر استاندارد جهانی و میزان تلفات تصادفات جاده ای حداکثر 45 نفر در روز مهمترین عامل عامل انسانی و سپس تولید است دشوار ماشین و ناامنی جاده های کشور است».


بیشتر باعث تصادفات در بخش می شود اتوبوس، خسته و خواب آلود و در برخی موارد شاهد عدم استفاده رانندگان اتوبوس از راننده کمکی هستیم. در کنار چنین مشکلاتی، بحث قطعات نامرغوب و گران قیمت و وجود نقاط حادثه خیز و خسارات جاده ای نیز بر آمار تصادفات می افزاید.
همزمان با همین اظهارنظر و مرتبط با موضوع خودروهای بی کیفیت، سردار هادیان فر در سخنانی پر سر و صدا از خودروسازان خواست بابت این خودروها از مردم عذرخواهی کرده و کیفیت برخی از محصولات خود را تسریع کنند.
هادیانفر سه شنبه گذشته نیز گفت: میزان خسارات سوانح رانندگی در کشور بیش از 8 درصد تولید ناخالص داخلی ای.”

دست از پراید بردار
برای اینکه متوجه شویم میزان تصادفات رانندگی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی چقدر جدی است، به آمارهای بین المللی درباره اروپا مراجعه می کنیم. ETSC یک سازمان غیرانتفاعی مستقل است که در بروکسل فعال در زمینه کاهش تصادفات حمل و نقل در اروپا. این سازمان در پایگاه داده تحلیلی و اطلاعاتی خود گفت: در سال 2020، 18844 نفر در ترافیک جاده ای در اتحادیه اروپا بر اثر تصادفات جاده ای در اتحادیه اروپا جان خود را از دست دادند. 10 هزار و 847 نفر کمتر از سال 2010 و 37 درصد کاهش را نشان می دهد.
تعداد تلفات تصادفات جاده ای در اتحادیه اروپا 18000 نفر در سال است در حالی که در همان سال (1399) طبق آمار پلیس 17000 نفر در تصادفات ما جان خود را از دست دادند. آمار مقایسه را در جدول مشاهده کنید:

مقایسه تلفات رانندگی در ایران و اروپا

رئیس پلیس راهور ناجا مقاومت خودروسازان برای بهبود و ایمن سازی محصولات خود را یکی از عوامل تلفات ترافیکی و از دست دادن سرمایه های کشور عنوان کرد.
سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور در تشریح میزان خسارات مالی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تبعات مالی حوادث رانندگی نیز زیاد است و در کشورهای کم درآمد و متوسط، مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی بین دو تا هفت نفر است. .یک درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که هزینه اقتصادی و اجتماعی حوادث رانندگی در کشور ما به هشت درصد تولید ناخالص داخلی آی. هزینه مذکور برای سال 90 تنها معادل 519 هزار میلیارد ریال است.

تصادف
هر کشته تصادفات معادل در کشور 5.3 میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد. بیش از 300 در سال هزار نفر در تصادفات رانندگی در کشور مجروح بودن. اگر تنها پنج درصد از تصادفات منجر به ناتوانی سرنشین شود، میانگین سالانه است 15000 تا 20000 معلول بر جمعیت کشور افزوده است. بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس، هزینه اقتصادی و اجتماعی حوادث رانندگی در کشور به 8 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم