کشیدن سیگار و مسواک زدن با متاورس امکان پذیر است!


به نظر می رسد از این پس با هدست واقعیت مجازی جدید می توانید احساسات را بر روی لب ها، دندان ها و زبان در فضای متاتارس تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، «متاورس» به عنوان مکانی معرفی شده است که مردم می‌توانند خیالات خود را ببینند و انجام دهند، چه مبارزه با دشمنان خود در میدان جنگ و چه رفتن به ملاقات با زن رویاهایشان. اما برای اینکه این تجربیات تقریباً مشابه واقعیت باشند، نه تنها دیدن و شنیدن در این فضا امکان پذیر است، بلکه احساس لامسه نیز بسیار مهم است.

اکنون دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون فناوری جدیدی توسعه داده‌اند که می‌تواند با ارسال احساسات واقعی به لب‌ها، دندان‌ها و زبان، فعالیت‌هایی مانند بوسیدن، مسواک زدن، کشیدن سیگار و نوشیدن آب را در متاوارس تقلید کند.

دانشمندان هدست واقعیت مجازی (VR) را با ارائه فناوری بازخورد لمسی تغییر داده اند، به این معنی که با اعمال نیرو، ارتعاش و حرکت، حس لامسه و بازخورد حسی و لامسه را تقلید می کند.

آنها از مجموعه نازکی از مبدل ها استفاده می کنند که در زیر هدست واقعیت مجازی ادغام می شوند و انرژی را از امواج اولتراسوند به قسمت های مختلف دهان هدایت می کنند.

علاوه بر شبیه سازی حس بوسیدن، می توان از این فناوری برای نوشیدن آب یا کشیدن سیگار استفاده کرد.

نمونه اولیه، نسخه ارتقا یافته هدست Oculus Quest 2، توسط محققان گروه Future Relationships در دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، پنسیلوانیا ساخته شده است.

نکته مهم این است که این هدست اصلاح شده نیازی به قرار دادن در جلو یا داخل دهان کاربر ندارد.

به گفته دانشمندان، دهان، علیرغم اینکه بعد از نوک انگشتان از نظر حساسیت در رتبه دوم قرار دارد، تاکنون به عنوان یک هدف لمسی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نادیده گرفته شده است.

فن‌آوری بازخورد لمسی معمولاً از طریق گیم‌پد در بازی‌های رایانه‌ای، لرزش را روی دست‌های فرد اعمال می‌کند، مانند احساس لرزش در بازی فوتبال و زمانی که توپ به تیرک برخورد می‌کند.

به گفته محققان، نزدیکی دهان به هدست واقعیت مجازی فرصتی عالی برای فعال کردن جلوه های لمسی در داخل و خارج دهان، بدون نیاز به سیم کشی یا پوشیدن لوازم جانبی اضافی، فراهم می کند. ما طیف نازک، فشرده و پرتویی از مبدل‌های اولتراسونیک را ایجاد کرده‌ایم که یک اثر بازخورد لمسی در دهان ایجاد می‌کند. نکته مهم این است که تمامی این اجزا در هدست ادغام شده اند و این بدان معناست که کاربر مجبور به پوشیدن لوازم جانبی اضافی نیست.

فناوری بازخورد هپتیک که علاوه بر بینایی و شنوایی بر تحریک حواس مختلف تمرکز دارد، برای تحقق دنیای متاتارس ضروری است.

اصطلاح “متاورز” برای اولین بار در رمانی در سال 1992 برای توصیف فضاهای زیر آب و مشترک قابل دسترسی در چندین پلت فرم، یعنی جایی که دنیای فیزیکی و دیجیتال ترکیب می شوند، ابداع شد.

مارک زاکربرگ، که پلتفرم فیس بوک را در اتاق خوابگاه خود در دانشگاه هاروارد در سال 2004 تأسیس کرد، متاورز را به عنوان یک “اینترنت مجسم شده” توصیف کرد.

طی چند سال آینده، کاربران فیس بوک می توانند از این پلتفرم نه تنها بر روی تلفن یا رایانه خود، بلکه در هدست واقعیت مجازی نیز استفاده کنند. به عنوان مثال، به جای کشیدن انگشت روی صفحه دستگاه، احتمالاً می توانند دوست فیس بوک خود را در فضای مجازی ملاقات کنند و با آواتارهای یکدیگر به صورت صوتی چت کنند.

فیس بوک در اکتبر سال گذشته نام خود را به متا تغییر داد تا تمرکز خود را بر ساخت دنیای متاورز و به عنوان بخشی از پروژه بلندمدت خود برای دستیابی به این هدف نشان دهد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم