bestclassbanner

کاهش 5.1 درصدی فروش رایانه های شخصی در فصل اول با کاهش فلورسانس Telecom & Zomit

[ad_1]

فروش جهانی کامپیوتر برای اولین بار در سال های اخیر کاهش یافته است. در طول همه‌گیری Quaid-19، رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها قابلیت‌های بیشتری نسبت به کنسول‌های کاری، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند برای کار، بازی و سرگرمی ارائه کردند و تقاضای زیادی داشتند.

با پایان قرنطینه در اکثر کشورها و بازگشت مردم به محل کار، سازمان بین المللی داده (IDC) گزارش داد که فروش رایانه های شخصی در سه ماهه اول سال 2022 تقریباً 5.1 درصد کاهش یافته است. البته، محققان چندان ناامید نیستند و این احتمال وجود دارد که با ظهور رایانه و فناوری در سه ماه آینده، فروش این محصولات دوباره افزایش یابد.

سازمان بین المللی داده می گوید:

کاهش 5.1 درصدی فروش رایانه های شخصی در سه ماهه اول سال 2022 بیش از حد انتظار بود. البته این کاهش فروش پس از دو سال کامل رشد سریع رخ داد و می توان آن را یک رکود کوتاه مدت دانست. بازار رایانه های شخصی برای دو سال متوالی رشد دو رقمی را تجربه کرده است. بنابراین کاهش فروش در سه ماهه اول سال 2022 به معنای ادامه این روند و معرفی رشد نزولی آن نیست.

به گزارش Tomshardware، آمار فروش واقعی سه ماهه اول سال 2022 نشان می دهد که 80.5 میلیون رایانه در این مدت فروخته شده است که به خودی خود و در تاریخچه فروش رایانه های شخصی عدد زیادی است.

این هفتمین سه ماهه متوالی است که در آن بیش از 80 میلیون لپ تاپ یا رایانه رومیزی فروخته شده است. اتفاقی که از سال 2012 تاکنون رخ نداده است. البته نباید وضعیت بحرانی ناشی از اپیدمی زنجیره تامین را نادیده گرفت. بنابراین، حتی فروش بیش از 80 میلیون کامپیوتر در سه ماه را می توان موفقیت چشمگیری در نظر گرفت.

computershipmentsq12022

سازمان بین‌المللی داده (IDC) با بررسی اعداد و روندها و تجزیه و تحلیل آنها گفت که کاهش فروش رایانه‌های شخصی مربوط به دستگاه‌هایی است که برای آموزش و استفاده عادی استفاده می‌شوند و فروش محصولات تجاری همچنان رو به رشد است.

محققان بر این باورند که علیرغم پیشرفت‌های اخیر در فناوری ساخت CPU و GPU، حتی دستگاه‌هایی که برای استفاده روزمره ساخته می‌شوند، می‌توانند تا پایان سال 2022 فروش بیشتری داشته باشند. چرا مردم در نهایت تصمیم به ارتقای سیستم خود گرفتند؟ در مجموع می توان این رکود را نقطه عطفی در فروش لپ تاپ و دسکتاپ دانست که در نهایت به رشد متوسط ​​بازار منجر می شود.

اپل، ایسوس و دل همچنان شاهد رشد سالانه فروش رایانه های شخصی هستند

بر اساس گزارش سازمان بین المللی داده (IDC)، اگرچه پنج رتبه برتر جایگاه خود را حفظ کردند، اما فروش هر کدام نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ناگفته نماند که داده ها عملکرد قابل توجه ایسوس را در این مدت نشان می دهد. با این حال، دل و اپل نیز در سه ماهه اول سال 2022 دستگاه های بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروختند و اپل همچنان توانست 18 درصد رشد فروش را در ایالات متحده تجربه کند.

به نظر شما موفقیت ایسوس، اپل و دل در فروش سالانه چیست؟ آیا تسلط این برندها در زنجیره تامین به موفقیت آنها کمک کرد یا این رشد را به طراحی و قیمت گذاری این شرکت ها نسبت می دهید؟

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما