چرا به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟



هر سازمانی، صرف نظر از صنعت یا اندازه، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته باشد. شما از قبل می دانید که چرا بازاریابی برای کسب و کار شما مهم است و دیجیتال بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی کلی شما است (اشاره به برنامه اقدام یک سازمان یا فردی که برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات ایجاد شده است).

به گفته www.ama.org، استراتژی بازاریابی دیجیتال چیزی است که برنامه بازاریابی شما و نحوه دستیابی به اهداف آن را مشخص می کند. هیچ استراتژی واحدی برای هر کسب و کاری وجود ندارد. بهترین تکنیک های دیجیتال کاملا منحصر به فرد هستند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در ساده ترین شکل، مفهوم دیجیتال مارکتینگ به معنای ایجاد، انتشار و افزایش محتوا است. این بدان معناست که استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل انتخاب کانال های دیجیتال برای اشتراک گذاری این محتوا است. همچنین اهداف خاصی را که می خواهید با استفاده از این تکنیک به دست آورید، مشخص می کند.

اجرای یک کمپین بدون استراتژی مشخص مانند بازدید از یک شهر جدید بدون نقشه GPS است. احتمالاً در مسیریابی خود به طور تصادفی در بزرگراه‌های زیادی قرار می‌گیرید که در نتیجه مسیر طولانی‌تری برای رسیدن به جایی که می‌خواهید خواهید داشت. همیشه قبل از هر سفری یک برنامه سفر تهیه کنید. به این ترتیب، می دانید که می توانید از زمان و بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. شما باید همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید.

مزایای استراتژی محتوای دیجیتال

تحقیقات نشان داده است که سازمان هایی با برنامه بازاریابی مشخص و به طور منظم نتایج خود را اندازه گیری می کنند 60 درصد سریعتر از سازمان های بدون استراتژی رشد می کنند.

شماره 1: رویکرد دیجیتال به شما جهت و اهداف می دهد

سازمان‌های بدون رویکرد دیجیتال تصویر واضحی از آنچه می‌خواهند به صورت آنلاین انجام دهند و چگونه می‌توانند به آن اهداف دست یابند، ندارند.

بدون یک هدف مشخص، سخت است که دقیقاً بدانید هدف آنلاین شما چیست. انجام این تکنیک به شما کمک می کند به سوالات مهم در مورد استراتژی خود و نحوه فروش به مخاطبان خود پاسخ دهید.

همچنین به شما کمک می کند تعیین کنید که چه استانداردهایی را می خواهید به دست آورید و چه زمانی. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تاکتیک‌های بازاریابی شما بر روی اهداف کمی و بلندمدت متمرکز هستند.

شماره 2: مشتریان شما آنلاین هستند

به عنوان یک بازاریاب، شما می خواهید به افرادی که در آنجا هستند دسترسی داشته باشید و خدمات آنلاین ارائه دهید. اکثر مصرف کنندگان از محتوا به صورت آنلاین، روی تلفن، لپ تاپ، رایانه رومیزی، تلویزیون های هوشمند و بسیاری از دستگاه های دیگر استفاده می کنند. از آنجایی که آنها بیشتر وقت خود را اینجا می گذرانند، منطقی است که بخواهید آنها را هدف قرار دهید. داشتن یک استراتژی واضح به شما کمک می کند تا به طور موثرتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

این به این دلیل است که شما از پلتفرم هایی که آنها می خواهند استفاده خواهید کرد. اگر نتوانید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید، شرکت دیگری با آنها ملاقات خواهد کرد.

شماره 3: ردیابی و ردیابی دیجیتال آسان است

ردیابی اثربخشی استراتژی های بازاریابی سنتی اغلب دشوار است. این مشکل در بازاریابی دیجیتال نیست. شما به راحتی می توانید اندازه گیری ROI دقیقی را برای هر کانال دیجیتالی که استفاده می کنید دریافت کنید. همچنین می توانید ببینید که مخاطبان شما به هر کمپین چگونه پاسخ می دهند. به عنوان مثال، می توانید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود و اینکه از کجا آمده اند را پیگیری کنید.

همچنین می توانید بررسی کنید که یک کاربر چه مدت در وب سایت شما سپری می کند تا ببینید در مورد کیفیت سایت شما چه می گوید. اینها فقط برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید استفاده کنید.

شماره 4: راه هایی برای ایجاد تفاوت در کسب و کار خود بیابید

در فرآیند ایجاد یک استراتژی دیجیتال، راه هایی را برای متمایز کردن شرکت خود به صورت آنلاین کشف خواهید کرد. شاید متوجه شده باشید که رقبای شما از آخرین روندهای دیجیتال جلوتر نیستند. یا مخاطب شما محتوای آموزشی می خواهد. با این یافته ها می توانید کسب و کار خود را متنوع کنید.

شماره 5: همه آنها را در یک صفحه لمس کرده و نگه دارید

به ناچار بسیاری از مردم به بازاریابی دیجیتال شما دسترسی دارند و درگیر آن هستند. صرف زمان برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال تضمین می کند که هر بخش و هر کارمند دیدگاه یکسانی دارند. همه می توانند پیام یکسانی را از برند ارسال کنند.

اجزای کلیدی یک استراتژی دیجیتال با کیفیت

در حال حاضر، باید متقاعد شوید که یک استراتژی دیجیتال برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید، مطمئن شوید که شامل چهار جزء زیر است:

1- داشتن اهداف کلی و اهداف SMART

شاید قبلاً اهدافی را برای کسب و کار خود به عنوان یک کل تعیین کرده باشید. اکنون، شما باید اهداف خاصی را برای استراتژی دیجیتال خود تعیین کنید. پاسخ به سوالات زیر به شما در تعیین اهداف کمک می کند:

چقدر می خواهید سهم بازار را به دست آورید؟

چقدر پول می خواهید؟

امیدوارید به چه مخاطبی برسید؟

هنگامی که به این اهداف کلی رسیدید، باید اهداف SMART را نیز تعیین کنید. SMART به معنای خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. هر یک از اهداف شما باید هر پنج معیار را داشته باشد تا درست در نظر گرفته شود.

2- مخاطبان هدف

اگر می خواهید محتوای دیجیتالی شما به افراد مناسب دسترسی پیدا کند، باید بدانید که آن افراد چه کسانی هستند. متأسفانه بسیاری از صاحبان مشاغل این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند مخاطبان خود را به خوبی می شناسند. آنها فکر می کنند که نیازی به صرف زمان برای انجام تحقیقات بازار ندارند. این یک فرض نادرست است. شما باید تحقیقات عمیقی در مورد بازار هدف خود انجام دهید تا دریابید که چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید، کجا می توان به آنها دست یافت و چه محتوایی بیشترین تأثیر را دارد.

3- ارزیابی رقبا

به هر بازاری که وارد شوید، رقابت خواهید کرد. حتی اگر رقبای مستقیمی وجود نداشته باشد، جایگزین های کمی وجود خواهد داشت. چگونه خود را از رقبای معتبر متمایز می کنید؟ با دانش به دست آمده از تجزیه و تحلیل رقبا، یاد خواهید گرفت که چگونه برجسته شوید. همچنین نقاط قوت و ضعف آنها را خواهید شناخت. اطلاعاتی که از این بررسی آموختید به راحتی می تواند در استراتژی دیجیتال شما اعمال شود.

4- روش ها و کانال ها

مرحله نهایی در این فرآیند، تعیین روش ها و کانال هایی است که برای اجرای استراتژی خود استفاده خواهید کرد. برخی از موثرترین روش ها عبارتند از:

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی محتوا

پرداخت برای هر کلیک

بازاریابی ایمیلی

با اینفلوئنسر مارکتینگ ها یا افراد مشهور و تاثیرگذار در فضای مجازی یا برخی از جامعه های خاص مانند بازیگران، فوتبالیست ها و … کار کنید.

امروز روی استراتژی دیجیتال خود کار کنید. اکنون، باید ببینید چرا بازاریابی، به خصوص دیجیتال، اینقدر مهم است. اگر امروز می خواهید در تجارت موفق شوید، آنلاین بودن و در وب بودن مهم است.

خوشبختانه، شما می توانید استراتژی دیجیتال خود را مطابق با نیازهای منحصر به فرد کسب و کار خود سفارشی کنید. صرف زمان برای طراحی این تکنیک مزایای زیادی در آینده به همراه خواهد داشت.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم