وجه اشتراک شرکت های موفق چیست؟



شرکت‌ها در دوران «استعفای بزرگ» به دو دسته تقسیم شدند. کسانی که نمی توانند پرسنل خود را حفظ کنند، و کسانی که هر روز برای سربازان کار می کنند. پژوهشی در حوزه مشاوره مدیریت، «داستان این روزهای استعفا» را در دو موضوع خلاصه می کند. مدیران موفق می‌توانند با پنج اصل «رشد استعداد» یک موقعیت برد-برد برای کارمندان ایجاد کنند تا هر یک از اعضای تیم خود را «مالک» بخشی از کل بدانند.

چرا بسیاری از مردم شغل خود را ترک می کنند؟ طبق گزارش اخیر مک کینزی، کارفرمایان معتقدند که این مشکل به دلیل جبران خدمات یا تعادل بین کار و زندگی است. اما ماجرای خروج کارمندان متفاوت است. دلایل اصلی ترک شغل 1) احساس بی ارزشی 2) احساس عدم مشارکت است. با این حال، در طول همه‌گیری کرونا، مولدترین شرکت‌ها این روند را شکستند و رضایت شغلی کارکنان را تا 48 درصد افزایش دادند. وجه اشتراک این سازمان های موفق چیست؟ آنها پنج اصل ارائه شده در این مقاله را به کار می گیرند.

این اصول به تیم آنها کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند و پیشرفت کنند. همانطور که ما در کار پس از اپیدمی تجدید نظر می کنیم، در نظر بگیرید که چگونه این اصول می توانند به شما کمک کنند تا حس تعلق به تیم خود را ایجاد کنید و به اعضای تیم نشان دهید که واقعا برای آنها ارزش قائل هستید.

گروه‌هایی که این اصول را آگاهانه و متفکرانه اجرا می‌کنند، نه تنها زنده می‌مانند، بلکه در این چالش پیشرفت می‌کنند. اینها گروه هایی هستند که مردم به دنبال پیوستن به آنها هستند. این گروه ها را تشکیل دهید و مطمئن شوید که اعضای آنها ترک نمی کنند.

بیش از 25 میلیون نفر در نیمه دوم سال 2021 شغل خود را در ایالات متحده ترک خواهند کرد. به اصطلاح “استعفای بزرگ” با قدرت کامل در حال انجام است. ترک کارمندان بیشتر منجر به استعفای بیشتر می شود – همانطور که نیویورک تایمز اصطلاح جدیدی برای این پدیده نوظهور ایجاد کرده است: Quitagion. در طول اپیدمی، مولدترین شرکت ها روند را شکستند و رضایت شغلی کارکنان را تا 48 درصد افزایش دادند. وجه اشتراک این سازمان های موفق چیست؟ آنها پنج اصل را تمرین می کنند که به تیمشان کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند و پیشرفت کنند.

برای روشن شدن این اصول، از پرونده میشل تیت، مدیر ارشد بازاریابی استفاده خواهیم کرد که برای کمک به تسریع ادغام این دو شرکت پس از اکتساب به او محول شده است. همانطور که ما در کار پس از اپیدمی تجدید نظر می کنیم، در نظر بگیرید که چگونه این اصول می توانند به شما کمک کنند تا حس تعلق به تیم خود را ایجاد کنید و به اعضای تیم نشان دهید که واقعا برای آنها ارزش قائل هستید.

مردم را در اولویت قرار دهید

وقتی شرایط مساعد باشد، افراد بیشتری می توانند به صورت گروهی با هم کار کنند. در یک دنیای کامل، مردم هر چه بیشتر بدهند، بیشتر به دست می‌آورند، یا به اصطلاح افرادی که هر چه بکارند درو می‌کنند. برد برای یک نفر برد برای همه و به اصطلاح بازی برد برد و موفقیت آن یک بازی کلی مثبت است. در این حالت افراد احساس می کنند که بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند. رضایت افزایش می یابد و بهره وری افزایش می یابد. زمانی که این امر توسط یک تیم محقق نمی شود، وارد یک بازی برد- باخت یا بازی حاصل جمع صفر می شود، وضعیتی که هرکس با انگیزه منافع خود می رود و در نهایت کل تیم آسیب می بیند.

به جای محافظت از خود در برابر یک بازی حاصل جمع صفر، با ایجاد محیطی که اعضای تیم گرد هم می آیند، بازی را با مجموع مثبت تقویت کنید. این زمانی اتفاق می افتد که اعضای تیم وارد یک رابطه قابل اعتماد می شوند و احساس می کنند که این رابطه فقط یک معامله نیست، بلکه مبتنی بر مراقبت واقعی است. هنگامی که این رابطه شکل گرفت، اعضای تیم به یکدیگر اعتماد می کنند تا از یکدیگر حمایت کنند و به عنوان افرادی با نیازها، خواسته ها و شادی های مشابه به یکدیگر احترام بگذارند. این شرایط که به عنوان همدلی مشترک شناخته می شود، شاخص کلیدی تیم های موفق است. وقتی رهبران سازمان‌ها و تیم‌ها از تجربیات عمیق یکدیگر یاد می‌کنند، به آنها اهمیت می‌دهند و به زندگی یکدیگر علاقه مند می‌شوند، همدلی را برای یکدیگر پرورش می‌دهند – مانند گفتگو، درباره تولد همکاران و پرسیدن در مورد فرزندان، همسران و سرگرمی‌ها. . همدردی با یکدیگر وجود دارد. وقتی میشل وارد نقش جدیدش شد، ابتدا خود را به عنوان یک شخص به تیمش معرفی کرد. او عکس هایی از خانواده، علایق و خاطراتش را به اشتراک گذاشت. تیم میشل یک کانال Slack ایجاد کرد که بر سرگرمی و مردم تمرکز داشت و شخصیت آنها را جلا می داد. او تکه هایی از زندگی خودش مانند عکس خانوادگی را منتشر کرد تا فضایی برای ارتباط شخصی ایجاد کند.

اهداف مشترک را در اولویت قرار دهید

هر کسی که عضو یک تیم ورزشی بوده است می‌داند که دستیابی به موفقیت در کنار هم می‌تواند یک تجربه آرامش بخش باشد. اعضای تیم از میل خود برای پیروزی استفاده می کنند، با هم کار می کنند و یکدیگر را به چالش می کشند تا بهترین کار را انجام دهند. لذت یادگیری و در نهایت برنده شدن، زمانی که با دیگران به اشتراک گذاشته شود، 10 برابر بیشتر است. چالش ها تیم ها را متحد می کنند – اما فقط در صورتی که آنها معتقد باشند که تلاش برای پیروزی آنها را متحد می کند.

میشل و تیمش از هشتگ “بهترین خود را شکست بده” استفاده می کنند تا بر اساس بزرگترین دستاوردهای خود، اهداف جسورانه ای را ایجاد کنند. این تیم هنگام تعریف اهداف بازاریابی خود، مکالمه را بر روی دو سوال متمرکز کردند: “چه کاری باید انجام دهیم تا واقعاً به نیازهای مشتریان خود خدمت کنیم و رشد را تقویت کنیم؟” و “چگونه می توانیم آنچه را که می توانیم شکست دهیم؟” این سوال به این معنی است که چگونه می توان هم تیمی ها را تشویق کرد تا یاد بگیرند، آزمایش کنند و چیزهای بیشتری در مورد اینکه نوآوری و خلاقیت در خدمت به یک هدف بزرگتر به چه معناست. آنها به طور خاص از هشتگ برای جداسازی استفاده می کنند. میشل امضای خود را در یک ایمیل هفتگی نوشت: “بیا با هم بهترین هایمان را شکست دهیم.” این هشتگ به آنها کمک می کند تا تجربه مشترک رسیدن به ناشناخته ها و کشف مقیاس موفقیت های خود را هماهنگ کنند.

الگوی فروتنی و کنجکاوی

افراد وقتی مجموعه ای از ارزش ها را به اشتراک می گذارند که باعث می شود احساس کنند چیز خاصی در گروهشان وجود دارد به هم پیوند می خورند. فروتنی و کنجکاوی دو ارزشی هستند که رابطه را بسیار تقویت می کنند. فروتنی یعنی پذیرفتن محدودیت هایمان. وقتی یک رهبر از یک سازمان فروتن تقلید می کند، فضایی برای مشارکت دیگران باز می کند. رهبر شکاف هایی را که دیگران می توانند پر کنند شناسایی می کند و همچنین محیطی را ایجاد می کند که از نظر روانی ایمن باشد تا بتواند ایده های جسورانه ای ارائه دهد و خطر اشتباه کردن را داشته باشد. کنجکاوی این است که بدانید همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. کنجکاوی هیجان آزمایش و رشد را تحریک می کند.

فرصت هایی را برای نشان دادن فروتنی با پاسخ دادن به بازخورد صریح به جای دفاع شناسایی کنید. با سوالات مدیریت کنید و پیشنهادات خود را روشن کنید. ایده ها و خلاقیت های متنوع را تشویق می کند. میشل به تیمش گفت: “سوالات زیادی دارم.” آنها ممکن است احمق باشند، اما اشکالی ندارد. “من واقعاً می خواهم یاد بگیرم.” برای برانگیختن حس کنجکاوی، از لحظات کشفی که مستقیم و غیرمستقیم با کار مرتبط است لذت ببرید. در خبرنامه هفتگی، میشل بینش‌ها و الهام‌هایی را که از خواندن TED، پادکست‌ها و ویدئوها جمع‌آوری کرده است، به اشتراک می‌گذارد و محتوای به اشتراک‌گذاشته‌شده به عنوان یک معرفی فکری برای تیم عمل می‌کند.

دستاوردها را جشن بگیرید

شادی مشترک – به ویژه رضایت تیمی – پیوندها را تقویت می کند. استرس ناشی از هدف گذاری می تواند سرگرمی در محل کار را از بین ببرد.

جشن جمعی از دستاوردها، تمرکز یک تیم را برای پیشرفت از طریق پیشرفت حفظ می کند.

در پایان هر هفته، میشل “کار بزرگ هفته” را جشن می گیرد، که شامل دستاوردهای بزرگ یا کوچک است و ارزش منحصر به فردی را که هر یک از اعضای تیم برای پیشبرد تلاش های خود به ارمغان می آورد، می شناسد.

نقطه ها را به هم وصل کنید

انگیزه و عملکرد زمانی افزایش می یابد که تیم ها دلیل کارشان را بفهمند. دانستن اینکه کار هر فرد موثر است و احساس اینکه کار او معنادار است، از ویژگی های بارز یک تیم با عملکرد بالا است. همیشه نقاط بین کار و هدف یا هدف بزرگتر را به هم متصل کنید و به هر فرد کمک کنید تا بفهمد که چگونه کارشان به موفقیت جمعی کمک می کند. و به یاد داشته باشید که یکی از دلایلی که برای مردم بسیار مهم است ارتباط است. کارمندان آنها را با مصرف کنندگان، با بقیه سازمانی که به آن وابسته هستند و مهمتر از همه با یکدیگر مرتبط می کنند. تیم هایی که عمدا و عمدا روی این ارتباطات سرمایه گذاری می کنند منحصر به فرد هستند. این گروه ها نه تنها زنده می مانند، بلکه با چالش رشد می کنند. اینها گروه هایی هستند که مردم به دنبال پیوستن به آنها هستند. تیم‌هایی را با استفاده از این ویژگی‌ها بسازید و مطمئن شوید که اعضای آن‌ها نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم