هر چه کارآفرینان باتجربه تر در ارائه کار بدتر باشند



دنیای اقتصاد نوشت: پروفسور اندی وو و آتیکوس پترسون، Ph.D. دانشجویان دانشکده بازرگانی هاروارد، 314 کارآفرین را که چندین محصول سخت افزاری فناوری را در کیک استارتر (یک پلتفرم برون سپاری جهانی که به اجرای پروژه های خلاقانه کمک می کند) بین سپتامبر 2010 تا ژوئن 2019 معرفی کرده بودند، ردیابی کردند. هرچه این بنیانگذاران پروژه های بیشتری انجام دهند، احتمال تاخیر در تحویل محصولات خود به بازار بیشتر می شود. نتیجه: کارآفرینان باتجربه تر برای رسیدن به ضرب الاجل ها سخت تر می شوند.

پروفسور وو، می توانید کمی در مورد تحقیقات خود برای ما توضیح دهید؟

کارآفرینان به این دلیل شناخته می شوند که نمی توانند در زمان تحویل کار خود به روز بمانند، و کسانی که در نمونه ما هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کمتر از یک چهارم پروژه های آنها به موقع تحویل داده شد. در حالی که در تئوری، تجربه باید به افراد کمک کند ضرب‌الاجل‌های واقعی‌تری تعیین کنند و پیش‌بینی کنند که چقدر طول می‌کشد تا یک کار تکمیل شود، در عمل برعکس است. این به معنای تاخیرهای کوچک نیست. به طور متوسط ​​هر پروژه در دست این کارآفرینان 6 هفته به تاخیر می افتد.

خیلی عجیب! چرا آنها از تجربه خود درس نگرفتند؟

برای پیش‌بینی دقیق، باید پیچیدگی یک پروژه را به درستی پیش‌بینی کنید: تعداد وظایف یا اجزایی که به هم مرتبط هستند. هر چه کارآفرینان پروژه های بیشتری را اجرا کنند، بهتر می شوند. اما در همان زمان، آنها یاد می گیرند که چگونه محصولات خود را ارتقا دهند و پیچیدگی هایی را که انتظارش را نداشتند اضافه کنند. هر دوی این درس‌ها مهم هستند، اما به گونه‌ای برآورده می‌شوند که حتی بنیانگذاران با تجربه نیز پیش‌بینی‌های غیرواقعی دارند و به ضرب‌الاجل‌های موعود خود نمی‌رسند.

چرا هیچ کاری در مورد آن انجام نمی دهند؟

انجام می دهند. همه کارآفرینانی که با آنها مصاحبه کردیم سعی کردند بیش از آنچه نیاز داشتند به خودشان زمان بدهند. آنها به طور متوسط ​​8 روز بیشتر برای هر پروژه زمان می بردند. اما این کافی نیست. یک ویژگی جدید می تواند تغییرات مختلفی را در اجزایی ایجاد کند که به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارند. افراد تحقیق ما هنگام تعیین ضرب الاجل خود، تجزیه و تحلیل و مقایسه های خطی انجام دادند. آنها تشخیص نمی دهند که فقط یک تغییر کوچک می تواند باعث ایجاد برخی اشتباهات شود.

کارآفرینان بیش از حد با اعتماد به نفس شناخته می شوند و شاید موفقیت های قبلی آنها حتی مفیدتر باشد. آیا یافته های شما منعکس کننده آن است؟

مطمئناً اعتماد به نفس فوق العاده کار می کند، اما پیچیدگی یک مفهوم دشوار برای همه است. بله، این کارآفرینان می توانند در مورد توانایی خود در انجام کارها در آینده بسیار مطمئن باشند. اما مشکل این است که آنها نمی توانند درک کنند که شرایط در آینده چقدر دشوار خواهد بود. این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم.

اگر در گذشته ضرب‌الاجل‌ها را رعایت نمی‌کردند و هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نمی‌داد، شاید بسیاری دیگر خود را به آب و آتش نمی‌زدند؟

محتمل نیست تحقیقات نشان داده است که تاخیر در تحویل کار در گذشته برای توانایی شما برای افزایش سرمایه گذاری در آینده مضر است. و مصاحبه‌ها نشان داده‌اند که خود بنیان‌گذاران زمانی که نمی‌توانند به موقع ارائه کنند بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. بدتر از آن، مشتریان عصبانی در رسانه های اجتماعی به آنها توهین می کنند و آنها از آن متنفرند.

کارآفرینانی که مورد بررسی قرار دادید کار خود را برون سپاری کردند. به نظر شما آیا این روند در بین کارآفرینانی که از سرمایه گذاران سنتی پول دریافت می کنند نیز وجود دارد؟ شاید شما زیرمجموعه ای با مهارت ها و توانایی های کمتر را در نظر دارید؟

کارآفرینانی که به سراغ کیک استارتر می روند معمولاً کارآفرینان تازه کار هستند. با این حال، برخی از آنها نیز از سرمایه خطرپذیر استفاده می کنند. ما همچنین سایر منابع مالی را کنترل می کنیم. می توانید مطمئن باشید که با تجربه زیاد، می توانید بر برخی چالش های غیرقابل پیش بینی غلبه کنید. یعنی می‌خواهیم ببینیم آیا این مشکل برای کارآفرینانی که از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز استفاده می‌کنند نیز وجود دارد و سرمایه‌گذاران چگونه می‌توانند آن را حل کنند. وقتی پروژه‌ها گرفتار می‌شوند، سرمایه‌گذاران خطرپذیر باید آنها را با اصطلاح «تامین مالی پل» (نوعی وام کوتاه‌مدت که هدف آن پرداخت هزینه‌های کوتاه‌مدت شرکت برای بازگرداندن اوضاع به حالت عادی) است، بازپرداخت کنند. سرمایه گذاران خطرپذیر می توانند با پیش بینی زمان بهتر از چنین نتیجه ای جلوگیری کنند.

آیا مقدار پول داده شده تاثیری در تحویل به موقع محصول دارد؟ ما متوجه شدیم که وقتی بازرگانان پول بیشتری از آنچه در ابتدا در نظر داشتند دریافت می‌کنند، تاخیر در تحویل آنها بدتر می‌شود زیرا به این معنی است که مردم بیش از حد انتظار محصول سفارش می‌دهند. وقتی این اتفاق می افتد، باید تغییری در تولید و توزیع ایجاد شود. اگر برای 100 مشتری برنامه ریزی می کنید، به یک زنجیره تامین خاص نیاز دارید. اگر 1000 مشتری به طور ناگهانی محصول شما را بخواهند، شوک زیادی به سیستم وارد می شود. اما در محاسبه یافته هایمان، کل مقدار داده شده را کنترل می کنیم.

ما همچنین ویژگی‌های کارآفرینی ثابت مانند استعداد طبیعی، هوش و اخلاق کاری را بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که آیا کسی قبلاً یک کمپین مالی ناموفق را شروع کرده است یا خیر. اگر نسبت به شکست های گذشته خود احساس بدی دارید و نگران این هستید که نتوانید پول کافی برای تکمیل پروژه بعدی خود جمع آوری کنید، احتمالاً یک جدول زمانی تهاجمی تعیین می کنید که مشتریان بالقوه شما را جذب کند.

چه توصیه ای برای بنیانگذارانی دارید که امیدوارند این نقص را برطرف کنند؟

اولین توصیه من توسعه آگاهی از ماهیت پیچیدگی است. ناشناخته های زیادی بیرون می آیند. باید بدانید که هر تغییر کوچکی در محصول شما می تواند پیچیدگی آن را به میزان قابل توجهی و به سرعت افزایش دهد. نمای هندسی داشته باشید نه خطی.

توصیه دوم این است که سعی کنید مشکلات آینده را بهتر پیش بینی کنید. با آزمایش عناصر جدید در مقیاس کوچک، می توانید مسائل بالقوه را قبل از تعریف جدول زمانی شناسایی کنید. فراموش نکنید که زمان سرمایه است. این تاخیرها ناچیز است و می تواند به وجهه شرکت ها آسیب برساند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید برنامه ریزی کنید.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم