معاون وزیر رفاه: نحوه پرداخت یارانه ها احتمالا از «نقدی» به «تخفیف خرید کالا» تغییر می کند.



وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوارها و رفع طبقه بندی آنها را بر عهده دارد، در مراسم آغاز به کار طرح «دموکراتیزه‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها»، مراحل بازپرسی و ثبت اعتراضات را اعلام کرد. طبقه بندی ها

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معترضان به هر نحوی نسبت به حذف طبقه بندی خود می توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در hemayat. mcls.gov اعتراض کنند. ir ثبت نام کنید و در صورت تایید اطلاعات اعلام شده، یارانه آنها مسترد خواهد شد.

همچنین شماره تلفن 0216369 و شماره تلفن 09200006369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات در این خصوص در اختیار مردم قرار گرفت.

اما برخی از افراد از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 1389 یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا از سال 1393 به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام مشمول دریافت یارانه نشده اند و متقاضی شرایط مالی و اقتصادی به یارانه معیشتی جدید دریافت می کنند. می توانند مشخصات خود را در سامانه ثبت کنند تا ظرف سه ماه آینده از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاع رسانی شود.

در صورت تایید درخواست، یارانه معیشت جدید از ابتدای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق می گیرد.

برای این موضوع نیازی به تماس حضوری و تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع تنها از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها که به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت، پیگیری می شود.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: اجرای این طرح ملی سوالات و نگرانی هایی را برای مردم نیازمند شفافیت و حمایت همه جانبه ایجاد کرده است. تیم های پاسخگویی وزارت مردم به صورت 24 ساعته به درخواست های خانوارها و سوالات مربوط به ارائه یارانه پاسخ می دهند.

وی افزود: در چهار روز ابتدایی طرح دو میلیون تماس و بازدید از محل انجام شد و اعتراض یک میلیون و 50 هزار نفر ثبت شد که در حال بررسی است.

داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اخیرا در اینستاگرام به سوالاتی درباره یارانه پاسخ داده است:

– ثبت نام بازماندگان جدید یارانه چگونه است؟

سازمان هدفمندی در روزهای آینده سامانه ای را برای کسانی که قبلاً یارانه دریافت کرده اند، تازه ازدواج کرده اند، تازه تشکیل خانواده داده اند و یا به هر دلیلی یارانه دریافت می کنند، برای ثبت نام یارانه ارائه می دهد. پس از آن اطلاعات ثبت نام کنندگان سنجیده می شود و در صورت نبودن در بین 10 نفر به آنها یارانه تعلق می گیرد.

– چرا برای برخی از افرادی که قبلا 45 هزار تومان یارانه می گرفتند، یارانه جدیدی پرداخت نمی شود؟

برای 90 درصد افرادی که قبل از سیاست جدید دولت 45 هزار تومان یارانه دریافت کرده بودند، یارانه جدید پرداخت شد. مگر اینکه جزو دهک دهم بودند و 45 هزار تومان یارانه می گرفتند، حالا دیگر یارانه جدید به آنها پرداخت نمی شود.

– اعتراض مردم به دهکی که در آن قرار دارند چگونه است؟

مردم می توانند با شماره تلفن 6369 یا 09200006369 و یا در سایت “پشتیبانی” http://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را نسبت به شناسایی خطا در دهک دهم ثبت کنند. ورود به سایت پشتیبانی و ثبت مشخصات در اینجا به معنای ثبت اعتراض است و اعتراض افراد به صورت سیستمی بررسی می شود.

– برخی افراد برای امور خیریه و انواع کارهای اداری و حقوقی در حساب شخصی خود گردش مالی داشته اند و به همین دلیل جزو 10 نفر اول محسوب می شوند و یارانه نگرفته اند، چه باید بکنند؟

در ابتدا باید گفت که نباید روی حساب شخصی موسساتی مانند خیریه یا شرکت ها کار اداری و قانونی انجام داد. شرکت ها، موسسات خیریه و غیره باید حساب جداگانه داشته باشد و کارفرما نباید از حساب شخصی خود برای این فعالیت های قانونی و اداری استفاده کند.

این افراد نیز می توانند اعتراض خود را از طرق مذکور ثبت و مدارک خود را در مهلت مقرر در اختیار این افراد قرار دهند و انتظار داریم به موقع حساب خود را جدا کرده و مشکلات خود را حل کنند.

– یارانه های بعدی چگونه پرداخت می شود؟

پرداخت بعدی همان مبلغ است اما ممکن است مدل از نقدی به تخفیف در خرید کالا تغییر کند که در صورت اجرای این سیاست اطلاع رسانی خواهد شد.

– بلوک یارانه چه زمانی برداشته می شود؟

یارانه ها کمتر روی بلوک باقی می مانند و دلیل این مسدود شدن در تاریخ دقیق بررسی یارانه باقی می ماند و از این نظر در حال حاضر روی حساب ها مسدود شده است و با اجرای قوانین می توان پول را برداشت کرد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم