قرنطینه در چین چه کرده است؟


فرارو کیت برادچر *; چین در مواجهه با بدترین شیوع کووید-19 تا به امروز، تعداد فزاینده‌ای قرنطینه‌های گسترده، شدید و کنترل‌های مرزی را اعمال کرده است. این اقدامات ممکن است همچنان کارساز باشد، اما داده‌های رسمی منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که زیان‌های بدی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان ایجاد کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.8 درصد بوده است. این سرعت نسبت به سه ماه آخر سال گذشته بیشتر بود و مشکل را نیز پنهان کرد. بیشترین این رشد در ماه های ژانویه و فوریه به ثبت رسیده است. ماه گذشته، با بسته شدن مرکز فناوری شنژن در جنوب چین و سپس شانگهای، بزرگترین شهر این کشور و دیگر مراکز صنعتی بزرگ، فعالیت اقتصادی کند شد.

قرنطینه خطوط مونتاژ را تعلیق کرد، کارگران را به دام انداخت، رانندگان کامیون را به دام انداخت و ساخت بندر را به تاخیر انداخت. ادامه قرنطینه باعث شده است که صدها میلیون مصرف کننده در خانه های خود محبوس شوند.

انتظار می‌رود کاهش رشد که از ماه مارس آغاز شد، در این ماه بدتر شود و مناطق بیشتری محدود شوند. این خبر بدی برای رهبران چین است که رشد “حدود 5.5 درصد” را برای سال تعیین کرده اند.

یک هفته پیش، نخست وزیر لی کچیانگ از مقامات محلی خواست تا اثرات بسته شدن کویت بر اقتصاد را محدود کنند و خواستار “اقدام فوری” شد. بانک مرکزی چین روز جمعه از بانک‌های تجاری خواست تا در اعطای وام برای تقویت رشد اقتصادی کمک کنند.

برای جهان، کویت می تواند به چین نزدیک شود با ایجاد اختلال بیشتر در زنجیره تامین، که بسیاری از تولیدکنندگان به آن متکی هستند، باعث افزایش تورم و افزایش هزینه تولید و حمل کالا می شود. در این صورت، چین که در رکود به سر می برد، واردات کمتری نسبت به سایر کشورها خواهد داشت. این کاهش شامل واردات انواع کالاها، اعم از منابع طبیعی مانند نفت و سنگ آهن یا محصولات مصرفی مانند گیلاس یا کیف های دستی می شود.

یائو جینگوان، اقتصاددان ارشد سابق اداره ملی آمار که اکنون مشاور کابینه است، گفت: با توجه به چشم انداز شیوع کرونا در شانگهای و شنژن، نمی توانیم فراموش کنیم که این دو منطقه بخش جدایی ناپذیری از کل زنجیره تامین هستند. . . و آنها قطعاً تأثیری بر کل چرخه اقتصاد چین خواهند داشت.»

مدیران خودرو و فناوری، دو تا از بزرگترین کارفرمایان چین، در روزهای اخیر هشدار داده‌اند که اگر به‌زودی در شانگهای بازگشایی نشود، اختلال فاجعه‌باری در فعالیت‌های جهانی آن‌ها در چین ایجاد خواهد شد. شانگهای بسیاری از قطعات با تکنولوژی بالا را می سازد که برای بسیاری از زنجیره های تامین حیاتی هستند.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت: “شانگهای یک مرکز برای شرکت های خودروسازی بین المللی است. اگر این قطب شکست بخورد، کل سیستم کار نخواهد کرد.”

هزینه اقتصادی سیاست Quaid برای چین صفر است

قرنطینه به اقتصاد محلی آسیب می رساند

طبق گفته Gavekal Dragonomics، یک شرکت مستقل تحقیقات اقتصادی که بر قرنطینه نظارت دارد، در 11 آوریل، 87 از 100 شهر بزرگ چین محدودیت‌های سفر را اعمال کردند. این محدودیت ها از محدود کردن افرادی که می توانند وارد یا خارج از یک شهر شوند به قرنطینه کامل، مانند شانگهای، که اکثر ساکنان آن مجاز به خروج از خانه های خود برای خرید غذا نیستند، متغیر است.

یانگ دگانگ، مدیر کارخانه تولید ماشین‌های قالب‌گیری پلاستیک در ژانگ جیاگانگ، در ۱۱۲ کیلومتری شانگهای، روز چهارشنبه پس از قرنطینه شدن در زادگاهش، مجبور به توقف تولید شد.

حتی قبل از قرنطینه، مقامات محدودیت هایی را برای کامیون ها اعمال کردند. این بدان معنی است که یانگ نمی تواند قطعات را به موقع برای ساخت ماشین های خود دریافت کند و نمی تواند تجهیزات کامل را به بسیاری از کارخانه ها و بنادر قرنطینه تحویل دهد.

یانگ گفت که نمی‌دانست بازگشایی چه زمانی ممکن است. او گفت: “من تحت فشار هستم، ژانگ جیاگانگ.” من نگران باختم، اما راهی جز این نیست.»

با قرنطینه شدن شهرهای بیشتری، یوان تایوان، مرکز صنعت زغال سنگ چین، محدودیت‌های شدیدی را در روز پنجشنبه کاهش داد. از اواخر اسفند ماه تا چهارشنبه گذشته، تعداد شهرهای بزرگی که قرنطینه شدید داشتند از 14 شهر به شش شهر کاهش یافت.

سهم تولید اقتصادی چین توسط این شهرها از 14 درصد به 8 درصد کاهش یافته است. پکن به دولت‌های محلی دستور داده است تا به کامیون‌ها کمک کنند تا به مقصد برسند و اقدامات دیگری را برای محافظت از اقتصاد در برابر آسیب در طول قرنطینه انجام دهند. بسیاری از کارگران نیز در حال مبارزه هستند. به عنوان مثال، رانندگان کامیون با خطر مداوم هفته های قرنطینه روبرو هستند و بیشتر پرداخت ها هنوز انجام نشده است.

یو یائو، راننده کامیون حامل سبزیجات و میوه از استان شاندونگ به شانگهای، یکی از بسیاری از رانندگان کامیون چینی است که با تشدید اقدامات برای کنترل شیوع کرونا سردرگم شده است.

هزینه اقتصادی سیاست Quaid برای چین صفر است

او بیش از سه هفته است که در شانگهای بازداشت شده است. یو در 16 مارس وارد شانگهای شد تا سبزیجات را به بازار عرضه کند. با این حال، او سه روز بعد همچنان در شهر بازداشت شد زیرا مقامات محلی او را به عنوان یکی از بستگان یک مرد مبتلا در بازار شناسایی کردند. پلیس دستور قرنطینه فوری او را صادر کرد. بنابراین، او کامیون خود را در نزدیکی یک بزرگراه متوقف کرد و شروع به انتظار کرد.

او از آن زمان منتظر بوده و اکنون مجوز سفر برای رانندگی کامیون در شانگهای در قرنطینه را ندارد. او و چهار راننده دیگر به مدت سه هفته بدون مجوز سفر روی زمین خوابیدند و نان مشترک داشتند.

او گفت: «ما نمی توانیم از بزرگراه خارج شویم، هر خروجی محافظت شده است. ما فقط می خواهیم به خانه برگردیم. وی افزود: روز قبل غذای کافی دریافت نمی کردم و بدنم نمی توانست آن را تحمل کند.

ایمنی با صادرات

صادرات یکی از بخش های اقتصاد چین است که در سه ماهه اول سال جاری به رشد خود ادامه داد. کارخانه‌های چینی در طول شیوع کرونا سهم زیادی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دادند، از جمله افزایش 14.7 درصدی صادرات در ماه مارس نسبت به سال قبل. بسیاری از شرکت های چند ملیتی هنوز به شبکه های بزرگ تامین کنندگان قطعات در چین متکی هستند.

با این حال، از آنجایی که چین با اعمال قرنطینه های شدید بدون هشدار، تولید را مختل کرد، به نوعی برخی از واردکنندگان در غرب شروع به جستجوی مکان های دیگری برای عرضه کالا کردند. جیک فیپس، موسس Phipps & Company، واردکننده و توزیع کننده مبلمان خانگی آمریکایی که محصولات خود را به توسعه دهندگان هتل و آپارتمان می فروشد، گفت که در دو سال گذشته از پذیرش سفارشات از چین خودداری کرده است و در بازارهای کشورهای دیگر متعهد است. .

او شروع به خرید کابینت آشپزخانه از ویتنام و ترکیه، کفپوش وینیل از ویتنام و هند و سینک استیل از مالزی کرد. قرنطینه های مکرر در چین بسیاری از محموله ها را به تعویق انداخته است، از جمله قرنطینه در منطقه نینگبو، در نزدیکی شانگهای، که ماه گذشته محموله های لوله کشی را به تاخیر انداخت.

وی افزود که بسیاری از مشتریان اکنون به دلیل تعرفه‌ها، تنش‌های ژئوپلیتیکی و پرسش‌ها درباره نقش احتمالی پکن در منشأ ویروس کرونا که به چین متکی است، محتاط هستند. فیپس گفت: «ارزیابی قابلیت اطمینان من را بر آن داشت تا بر بازارهای کشورهای دیگر تمرکز کنم و به مشتریانی که نمی‌خواهند از چین سفارش دهند پاسخ دهم.


* او خبرنگار تجارت و اقتصاد و رئیس نیویورک تایمز در شانگهای است. قبل از سال 2002، او یک خبرنگار ارشد در هنگ کنگ بود و در مورد چین، آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا در موضوعاتی مانند روندهای اقتصادی، تولید، انرژی، بهداشت و محیط زیست گزارش می داد.

برادچر در سال 2013 جایزه پولیتزر را برای گزارش خود در مورد شیوه های تجاری اپل در تغییر اقتصاد جهانی دریافت کرد. برادچر در سال 1997 برنده جایزه جورج پولاک برای جایزه ملی پوشش خودرو شد و در همان سال نامزد جایزه پولیتزر شد.

او برنده جایزه انجمن ناشران آسیایی برای پوشش آنفولانزای پرندگان در منطقه شد. او همچنین برنده جایزه آزبورن الیوت انجمن آسیایی و جایزه مالکوم فوربس باشگاه مطبوعاتی خارج از کشور در سال 2010 برای پوشش انرژی پاک در چین شد.



تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم