قدرت یادگیری دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی را بشناسید


فرارو-اینتل در حال توسعه فناوری جدیدی برای تعامل با دانش آموزان است. Classroom Technologies از فناوری نرم افزاری برای ثبت احساسات دانش آموزان با عکس گرفتن از چهره آنها استفاده می کند. هدف کمک به معلمان برای آموزش و بهبود مشارکت دانش آموزان است.

به گزارش فرارو، این فناوری که توسط هوش مصنوعی توسعه یافته است، خلق و خوی دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند و اگر بخشی از درس را متوجه نشدند، به معلمان گزارش می‌دهد تا بتوانند نحوه تدریس موضوع خاص را دوباره ارزیابی کنند. مایکل کمپبل، مدیر جهانی تجارت و آموزش مصرف کنندگان اینتل گفت: «اینتل متعهد به افزایش دسترسی معلمان و دانش آموزان به فناوری ها و ابزارهای مورد نیاز برای رویارویی با چالش های دنیای در حال تغییر است. با استفاده از فناوری، می‌توانیم استانداردهایی را برای تجارب یادگیری آنلاین تعیین کنیم که این امر مربیان را قادر می‌سازد.»

معلمان در برقراری ارتباط با دانش آموزان در کلاس های مجازی مشکل دارند. بینش های ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی می تواند به معلمان کمک کند تا با دانش آموزان ارتباط بهتری برقرار کنند. Classroom Technologies قصد دارد فناوری خواندن احساسات را آزمایش کند و اینتل امیدوار است که آن را به محصولی همه کاره تبدیل کند. برخی از منتقدان می گویند که استفاده از فناوری تشخیص چهره در دانش آموزان، حریم خصوصی آنها را نقض می کند. این فناوری احساسات انسان را ساده می کند که می تواند منجر به نتایج فاجعه آمیزی شود.

با مجازی سازی کلاس درس، مدارس به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با دانش آموزان هستند. یکی از اولین راه حل ها استفاده از وب کم است. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. مخالفان استفاده از وب کم می گویند که حریم خصوصی را نقض می کند و می تواند سطح استرس و اضطراب را افزایش دهد. برخی از منتقدان بر این باورند که خواندن چهره دانش آموزان و بررسی آنها با استفاده از هوش مصنوعی مشکلات جدیدی را در این زمینه ایجاد می کند.

آنجلا دنسی، مدرس ارشد دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، گفت: “من فکر می کنم بیشتر معلمان، به ویژه در سطح دانشگاه، این فناوری را نقص اخلاقی می دانند.” اگر مؤسسه من به من پیشنهاد استفاده از این فناوری را می داد، آن را رد می کردم. در گذشته برخی مدارس از نرم افزارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری دانش آموزان استفاده می کردند. آنها از وب کم برای نظارت بر حرکات سر و چشم دانش آموزان و کنترل هر گونه صدا مانند کلیک ماوس در طول امتحان استفاده می کنند. دانش‌آموزان در برخی کشورها طوماری‌هایی را امضا کرده‌اند که استدلال می‌کنند این فناوری به حریم خصوصی، تبعیض علیه اقلیت‌ها و مجازات افراد دارای معلولیت می‌پردازد.

او گفت: «ما بر این باوریم که هوش مصنوعی می‌تواند به پیشرفت‌های مفید در پزشکی، صنعت و جامعه کمک کند، ما را با ابزارهای مناسب توانمند کند و آینده‌ای مسئولانه، فراگیر و پایدار ارائه دهد.» اینتل. تحقیقات اینتل ریشه در علوم اجتماعی دارد و تیم تحقیقاتی ما با دانش‌آموزان، معلمان، والدین و سایر ذینفعان آموزش کار می‌کند تا چگونگی همکاری بین افراد و هوش مصنوعی در آموزش را برای حمایت از نیازهای فردی دانش‌آموزان و بهبود نتایج یادگیری آنها بررسی کند. . مانند همه پروژه های تحقیقاتی، اینتل و شرکای آن از سیاست های سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده ها پیروی می کنند و متعهد به نظارت مداوم هستند.

اینتل مشخص نکرده است که چگونه از حریم خصوصی دانش آموزان یا معلمان هنگام استفاده از این فناوری خاص محافظت می کند. او همچنین در مورد اینکه آیا می توان از حالات چهره برای ارزیابی دقیق دانش آموزان استفاده کرد یا خیر اظهار نظری نکرد. محققان کشف کرده‌اند که برخی از احساسات انسان ممکن است ابراز نشوند، بنابراین احساسات را نمی‌توان تنها با حالات چهره تشخیص داد.

هوش مصنوعی

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که تجزیه و تحلیل های ارائه شده توسط هوش مصنوعی می تواند منجر به جریمه دانش آموزان شود. به عنوان مثال، اگر دانش آموزی حواسش پرت شود، ممکن است نمره مشارکت ضعیفی دریافت کند. اینتل با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده در کلاس‌های درس واقعی با استفاده از دوربین‌های سه‌بعدی، فناوری تجزیه و تحلیل احساسات را توسعه داد و با چندین روانشناس برای دسته‌بندی حالات چهره همکاری کرد. برخی از معلمان این فناوری را مفید می دانند. اما به نظر می رسد که این سیستم هنوز به بلوغ نرسیده است، و برای تعیین اینکه آیا نتایج ارائه شده توسط هوش مصنوعی واقعاً با عملکرد دانش آموزان سازگار است یا خیر، به داده های بیشتری نیاز است.

اینتل و Classroom Technologies می گویند فناوری آنها به عنوان یک سیستم ردیابی یا به عنوان مدرکی برای نظم دادن به دانش آموزان طراحی نشده است، اما همانطور که اغلب در صنعت فناوری می بینیم، محصولات اغلب به روش هایی استفاده می شوند که توسط سازندگان آنها در نظر گرفته نشده است.

منبع: gizmodo


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم