رژیم غذایی طول عمر را کشف کنید!



فرارو- دانشمندان می گویند که بسته به ژن هایی که داریم، بدن ما می تواند بیشتر از زندگی عادی زندگی کند، حتی چند دهه بعد. البته، این طول عمر بیولوژیکی پیامدهایی دارد و دانشمندان اکنون می گویند رژیم غذایی که می خوریم – و نحوه غذا خوردن ما – ممکن است در اینجا نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

به گزارش فرارو، والتر لونگو، متخصص پیری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ایالات متحده، متقاعد شده است که بهترین فرمول برای روزه گرفتن و رژیم غذایی وجود دارد که می تواند بهترین شانس را برای به حداکثر رساندن امید به زندگی به ما بدهد. این بدان معناست که این دانشمند و همکارانش ادعا می کنند که رژیم غذایی را کشف کرده اند که می تواند طول عمر ما را تا حد امکان افزایش دهد.

لونگو و همکارش روزالین اندرسون از دانشگاه ویسکانسین برای اینکه بفهمند این فرمول چگونه است، مکانیسم‌های طول عمر و تغذیه را در موجودات مختلف تجزیه و تحلیل کردند و همه آنها را به خودمان مرتبط کردند. لونگو گفت: «ما ارتباط بین مواد مغذی، روزه‌داری، ژن‌ها و طول عمر را در گونه‌های کوتاه‌مدت بررسی کردیم و آنها را با مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک در پستانداران و انسان در طول عمر 100 ساله مرتبط کردیم.»

البته این دانشمندان تاکید می کنند که تجویز یک رژیم غذایی ثابت برای همه بعید است همان رویکرد نتیجه گرا باشد. زیرا تغییرات در عادات غذایی فواید و مضرات زیادی برای سلامتی دیگر گونه ها به همراه دارد، از میکروب های ساده گرفته تا کرم ها و پستاندارانی مانند ما. علاوه بر این، تفاوت های خود ما در ژن ها و مراحل رشد، خطرات و فواید غذاهای مختلف را تعیین می کند. به عنوان مثال، افراد بالای 65 سال ممکن است نیاز به افزودن کمی پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که بدن آنها مواد مغذی زیادی برای ساختن و محافظت در برابر زوال روزافزون دارد.

به گفته این دانشمندان، استفاده از این رژیم به ویژه برای برخی افراد باید با توصیه و حمایت متخصصان تغذیه و پزشکان همراه باشد تا این افراد خاص نیز از این رژیم غذایی بی نظیر بهره مند شوند. با این حال، صنعت مراقبت های بهداشتی باید به یک اجماع علمی در مورد ویژگی های یک رژیم غذایی خوب برسد، که بحث داغ است. هدف از مطالعه Longo و Anderson ارائه یک پایه محکم برای تحقیقات مداوم در مورد رژیم های غذایی مبتنی بر طول عمر بود. چیزی که می تواند به این بحث دامن بزند و در نهایت بتواند یک رژیم غذایی مبتنی بر علم را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی فراهم کند و در واقع عمر طولانی تری را برای مردم به ارمغان بیاورد.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین جزئیات مورد نیاز در لیست رژیم غذایی Longo و همکاران وجود دارد (چون این تحقیق هنوز در حال انجام است)، انواع غذاهایی را که می توانیم روی لیست خرید ما تمرکز کنیم را مشخص می کند. . لونگو می‌گوید: «مقدار خوبی از کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده، پروتئین‌های گیاهی و چربی گیاهی کافی برای تأمین کمتر از یک سوم انرژی مورد نیازتان، بلیت مورد نیاز شما است». حبوبات زیاد، غلات کامل و سبزیجات؛ ماهی کم؛ بدون گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده و گوشت سفید بسیار کم؛ قند کم و دانه های خوب؛ سطوح خوب آجیل و روغن زیتون و مقداری شکلات تلخ نیز باید در این لیست باشد. “

علاوه بر آنچه در بشقاب می‌رود، کسانی که می‌خواهند از سال‌های گرگ و میش زندگی خود لذت ببرند، باید برنامه‌ریزی کنند که چه زمانی غذا بخورند. برنامه ریزی وعده های غذایی به مدت 12 ساعت و پنج روز ناشتا هر سه تا چهار ماه به کنترل فشار خون و کاهش خطر مقاومت به انسولین کمک می کند. اگرچه توصیه به محدود کردن گوشت قرمز، افزایش پروتئین گیاهی و کنار گذاشتن برخی غذاها در فواصل زمانی معین، تازگی ندارد، اما به نظر می رسد که یک مدل علمی برای دانشمندان فراهم می کند تا هدف خاصی مانند افزایش طول عمر را دنبال کنند. می تواند جالب باشد.

به عبارت دیگر، ما با فواید غذاهای متعدد و رژیم های غذایی متعدد که می تواند سلامت ما را تضمین کند، آشنا هستیم، اما در نظر گرفتن یک رژیم غذایی ثابت برای افزایش طول عمر که می تواند برای اکثر افراد جامعه مفید باشد، تا حدودی جدید و مدرن است. این گروه البته همچنان لیست رژیم غذایی خود را آزمایش کردند تا بتوانند یک رژیم غذایی کامل و جامع برای همه گروه های مردم تولید کنند. رژیمی که بتواند بیشترین تعداد افراد جامعه را شامل شود و بالاترین سطح کارایی را ارائه دهد. دستیابی به حداکثر طول عمر ممکن با رژیم غذایی نیز می تواند مؤثرتر باشد، زیرا به طور خودکار دخالت عوامل دارویی را که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، حذف می کند.

لونگو گفت: «با اتخاذ رویکردی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مطالعات تغذیه‌ای در قرن گذشته، می‌توانیم شروع به تعریف یک رژیم غذایی برای افزایش طول عمر کنیم که پایه محکمی برای توصیه‌های تغذیه‌ای آینده و تحقیقات است.» امید است رژیم غذایی کاملاً تعریف شده این دانشمندان به نتیجه نهایی برسد، شاید با این موفقیت بتوان حداقل طول عمر بیش از صد سال را برای همه افراد متصور شد. این یافته ها در مجله معتبر Cell منتشر شد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم