رابطه بین رژیم غذایی و افزایش خشم را کشف کنید


فرارو- موضوع عصبانیت و عدم کنترل یکی از موضوعاتی است که تقریباً همه ما با آن درگیر هستیم و خبر بد این است که آمارها نشان می دهد این مشکل در سال های اخیر در بین همه مردم رو به افزایش بوده است. اگرچه این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد، دانشمندان اخیراً با یک پیشرفت علمی جالب به این نتیجه رسیده اند که رژیم های غذایی امروزی نیز با افزایش خشم همراه است.

به گزارش فرارو، آمارها نشان می دهد که اظهارات احساسی، غیرمنطقی و حتی انفجاری در گفتمان عمومی در سال های اخیر افزایش یافته است. سیاستمداران در طول بحث های قانونی به مخالفان خود توهین های زیادی می کنند، دانشمندان ایمیل ها و توییت های توهین آمیز دریافت می کنند و میلیاردرها اظهارات بی ادبانه ای به یکدیگر می کنند. این یک مؤلفه ساده از افزایش خشم در تمام سطوح زندگی را نشان می دهد. اما واقعا چه خبر است؟ اخیراً این افزایش با شعارهای تند به رسانه های اجتماعی نسبت داده شده است، اما آیا هنوز هم تأثیرات دیگری با سبک زندگی ما مرتبط است؟

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که امروزه به طور معمول زندگی می کنند، به طور متوسط ​​با کمبود “درشت مغذی ها” (از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها) مشکلات شدیدی ندارند. به عنوان مثال، آمارها نشان می دهد که اکثر مردم در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوس آرام مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی و پروتئین را از رژیم غذایی معمول خود دریافت می کنند، اما به نظر می رسد که این مورد در مورد ریز مغذی ها (از جمله مواد مغذی) صادق است. و ویتامین ها) که فریب می دهند، به ویژه کسانی که رژیم غذایی با محصولات بیش از حد فرآوری شده دارند.

محصولات بیش از حد فرآوری شده شامل نوشیدنی ها، میان وعده های بسته بندی شده، غلات صبحانه شیرین شده و ناگت مرغ است. آنها معمولاً حاوی مقادیر کمی از ریز مغذی‌های خاص هستند و حتی اگر با ریز مغذی‌ها غنی شوند، این مقدار ادعا شده هنوز قابل قبول نیست. سه بررسی منتشر شده در نظرسنجی سلامت جامعه کانادا در سال 2004 و نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده در سال 2018 این آمار نگران کننده را ارائه می دهد که در کانادا، در سال 2004، تقریباً 48٪ کالری توسط تمام گروه های سنی مصرف شده است. از محصولات فوق پردازش می شود. در ایالات متحده، 67 درصد از کالری کودکان دو تا 19 ساله و 57 درصد از کالری بزرگسالان در سال 2018 از محصولات فرآوری شده است.

ریزمغذی ها و علائم سلامت روان

بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی عاملی برای سلامت جسمانی است زیرا کیفیت رژیم غذایی با شرایط تهدیدکننده ای مانند چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، بسیاری از ما از تاثیرات تغذیه بر سلامت مغز بی اطلاع هستیم. از آنجایی که انتخاب های غذایی جامعه ما به سرعت به سمت محصولات بیش از حد فرآوری شده تغییر می کند، شواهد علمی قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد مصرف ریز مغذی ها با علائم سلامت روان، به ویژه تحریک پذیری، عصبانیت انفجاری و خلق و خوی ناپایدار مرتبط است. بر ما تأثیر می گذارد که آگاهی بیشتری به دست آوریم.

اکنون شواهد علمی فزاینده ای برای چنین ادعاهایی وجود دارد، اما از آنجایی که رسانه ها به ندرت به آن می پردازند، افراد کمی با داده ها آشنا هستند. ده ها مطالعه از کشورهایی مانند کانادا، اسپانیا، ژاپن و استرالیا نشان داده است که افرادی که رژیم غذایی سالم و کامل (یعنی فرآوری نشده) دارند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی ضعیفی دارند (یعنی غذاهای فرآوری شده بیش از حد) علائم افسردگی و اضطراب دارند. .

اگرچه مطالعات همبستگی نمی تواند ثابت کند که رژیم غذایی علت مشکلات سلامت روان است، برای این منظور، دانشمندان به برخی از مطالعات آینده نگر متقاعد کننده روی آورده اند که در آن افراد بدون مشکلات ظاهری سلامت روان مورد آزمایش قرار گرفتند. این افراد از نظر سلامت و الگوهای غذایی مورد ارزیابی قرار گرفتند و سپس نظرسنجی ها در طول زمان پیگیری شد. برخی از نتایج این آزمایشات قابل توجه است. به عنوان مثال، در یک مطالعه بر روی 89000 نفر در ژاپن با 10 تا 15 سال پیگیری، نتایج نشان داد که میزان خودکشی در میان افرادی که رژیم غذایی کامل داشتند نصف افرادی بود که رژیم غذایی سالم و کمتری داشتند. این یافته نشان دهنده یک جهت جدید مهم است که هنوز در برنامه های فعلی پیشگیری از خودکشی پوشش داده نشده است.

در کانادا، همین یافته‌های قدرتمند نشان می‌دهد که چگونه الگوهای غذایی کودکان، و همچنین رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد ورزش و تماشای تلویزیون، پیش‌بینی می‌کند که چه کسی 10 تا 11 ساله است. سالمندان دو سال بعد به پزشک مراجعه خواهند کرد. با یک بیماری روانی تشخیص داده شد. . بنابراین آموزش تغذیه باید یکی از اولین راهکارهای درمانی برای کودکان مبتلا به این بیماری باشد.

تحریک پذیری و نوسانات خلقی اغلب نشانه های افسردگی هستند، بنابراین مهم است که بسیاری از مطالعات مستقل نشان داده اند که افراد با رژیم غذایی سالم تا چه اندازه می توانند به افراد یاد دهند که با افسردگی کنار بیایند. در واقع رژیم غذایی نسبتاً نامناسب این افراد یکی از عوامل اصلی کاهش آستانه تحریک پذیری است که با بهبود قابل توجه در کنترل و درمان آن، می توان آن را به رژیم های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه ای یا هر رژیم غذایی کامل دیگری تغییر داد. معضل برطرف شده است. رژیم مدیترانه ای معمولاً سرشار از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات، غذاهای دریایی و چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون است، بنابراین برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی توصیه می شود.

رابطه بین رژیم غذایی و افزایش خشم را کشف کنید

در مطالعه دیگری، دانشمندان دریافتند که تقریباً یک سوم افرادی که علاوه بر درمان منظم رژیم غذایی کاملی داشتند، پس از 12 هفته افسردگی خود را بهبود بخشیدند. از سوی دیگر، میزان بهبودی در گروه کنترل با درمان منظم، اما بدون تغییر رژیم غذایی، کمتر از یک در 10 بود. بنابراین این نکته آخر نیز به رد این ادعا کمک می کند که خوردن محصولات بیش از حد فرآوری شده راهی برای صرفه جویی در هزینه است.

شواهد مهمی مبنی بر اینکه تحریک‌پذیری، عصبانیت انفجاری و نوسانات خلقی را می‌توان با بهبود مصرف ریزمغذی‌ها تسکین داد، همچنین از مطالعات ارزیابی مکمل‌های ریزمغذی‌ها برای درمان مشکلات سلامت روان به دست آمد. برای حمایت از متابولیسم مناسب مغز، این اندام حیاتی به حداقل 30 ریز مغذی نیاز دارد تا از تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین و همچنین تجزیه و از بین بردن عوارض جانبی متابولیک اطمینان حاصل شود. مطالعات متعدد بر روی درمان‌های چندمغذی، از جمله کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با کنترل دارونما در کودکان مبتلا به ADHD، کمبود توجه و اختلالات خلقی، بهبود تنظیم خلق و خو و کاهش تحریک‌پذیری و خشم انفجاری را نشان داده‌اند.

نتیجه شواهد روشن است. افرادی که تغذیه کافی دارند بهتر با استرس کنار می آیند. گرسنگی پنهان مغز یکی از عوامل متغیری است که به طغیان عاطفی، پرخاشگری و حتی از بین رفتن ادب در گفتمان عمومی کمک می کند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم