بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از فروش خودروهای لوکس در سال جدید، تسلا از ابتدای سال توانسته است پیشرو این بخش بازار یعنی BMW را شکست دهد.
از سوی دیگر تسلا تنها چهار محصول را به فروش می رساند. اما ب ام و محصولات متنوعی را در بازار خودرو آمریکا عرضه می کند.
بر اساس آمار ژانویه، تسلا در سال گذشته نزدیک به 49 درصد رشد داشته است.

نتیجه تسلا تنها در این ماه 37162 دستگاه خودرو فروخته است. بعد بی ام و با فروش 30563 دستگاهی است.
مرسدس بنز با فروش 22022 دستگاهی پس از لکسوس در رده چهارم قرار گرفت.
با این حال، همه این فروش ها فقط برای این ماه نیستند و انتظار می رود شامل سفارشات قبل از ژانویه نیز باشند.

با این حال، برای تعیین میزان فروش 1.4 ساله شرکت ها باید تا پایان ماه چهارم سال صبر کنیم.
تسلا مدل Y، مدل 3 و مدل S پرفروش ترین خودروهای برقی این ماه هستند. 60 درصد از خودروهای الکتریکی فروخته شده در این ماه متعلق به مدل Y و مدل 3 است.

سال گذشته بی ام و و تسلا رقابت شدیدی داشتند. با این حال، تا پایان سال، BMW خودروهای بیشتری نسبت به تسلا تحویل داده بود.
خودروسازان آلمانی با کمبود چیپس مواجه هستند و وضعیت نه چندان جالب بازار خودروهای لوکس، عرضه و تقاضای این شرکت ها را به کلی مختل کرده است.

از سوی دیگر، تسلا با تقاضای زیادی مواجه است. به نوعی، به سختی خطوط تولید خود را در سراسر جهان افزایش می دهد.
انتظار می رود سال 2022 سال شکوفایی و قدرت برای این شرکت باشد.
در سالهای اخیر، سه شرکت آلمانی، بیامو، مرسدس بنز و آئودی برای کسب رهبر بازار خودروهای لوکس در آمریکای شمالی رقابت میکنند.

اما تسلا با سبد محصولات تمام الکتریکی خود توانسته است در 12 سال این عنوان را از آن خود کند.
تغییر ذائقه مشتریان، قیمت بهتر خودروهای برقی، کاهش هزینه های نگهداری و همچنین استفاده از فناوری های جدید و اختصاصی چیزی است که تسلا را از سایر نام ها متمایز می کند.
با این حال، شرکتهای آلمانی نیز سرمایهگذاری هنگفتی در تولید خودروهای الکتریکی کردهاند و انتظار میرود در آینده نزدیک به شدت با تسلا و دیگر شرکتهای خودروهای الکتریکی آمریکایی رقابت کنند.