برندهای ایرانی جایگزین پوشاک غربی در روسیه هستند



فرارو- شرکت های ایرانی که عمدتاً لباس، کفش و کیف چرمی تولید می کنند، قصد دارند تا سه سال آینده وارد بازار روسیه شوند.

به گزارش فرارو به نقل از TRT ترکیه; بر اساس اعلام شورای مرکز خرید روسیه (RCSC)، برندهای پوشاک غربی که به دلیل تحریم ها و جنگ اوکراین از بازار روسیه خارج شده اند، می توانند جای خود را به برندهای ایرانی بدهند.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، اولگ ویتسخوفسکی، رئیس شورای مرکز خرید روسیه با نمایندگان انجمن های تجاری ایران در سفارت ایران در مسکو دیدار کرد و در آنجا توافق شد که برندهای پوشاک غربی با ایرانی ها جایگزین شوند. این تغییر طی سه سال انجام خواهد شد، زیرا برخی از مسائل سازمانی وجود دارد که باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

وویچیچوسکی در بیانیه‌ای گفت: روسیه علاقه‌مند به افتتاح فروشگاه‌هایی با کالاهای تولیدکنندگان ایرانی است، اما بسیاری از مسائل باید در روند ارائه آنها به خرده‌فروشان روسی حل شود. بنابراین، بعید است این اتفاق در سال جاری رخ دهد.

به عنوان نقطه شروع همکاری با تولیدکنندگان ایرانی، حداقل 30 شعبه در روسیه آغاز به کار خواهند کرد. وی افزود: برندهای ایرانی نیز در زنجیره‌های پوشاک و کفش موجود گنجانده می‌شوند، تولیدکنندگان ایرانی می‌خواهند تجارت خود را در کشور ما گسترش دهند، اما سرمایه‌گذاری اضافی وجود ندارد، مثلاً از طریق فروشنده داخلی که کالا می‌خرد. هیچ برند شناخته شده ای در ایران وجود ندارد که در روسیه شناخته شده باشد، بنابراین شناسایی برندهای ایرانی در روسیه مستلزم هزینه و زمان است.

رئیس شورای مرکز خرید روسیه گفت: “باید در حمایت از برندسازی و بازاریابی برای کالاها سرمایه گذاری کرد.”

رئیس شورای مرکز خرید روسیه افزود: حل مشکل لجستیک برای ارتقای برندگان مهم است. به نظر می رسد “بهترین” مسیر “آهسته” است که زمان بیشتری می برد اما ارزان تر است.

“در حالی که مسائل لجستیک و گواهینامه هنوز حل نشده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که تولید کنندگان بتوانند محصولات خود را در محدوده قیمت استاندارد مصرف کننده روسیه قیمت گذاری کنند. فروشگاه های بزرگ روسیه نیز به نوبه خود مایل به ارائه طیف گسترده ای از محصولات هستند.” آنها ایرانی هستند و در عین حال شرط گذاشتند که تولیدکنندگان با دفاتر مدیریتی خود برای راه اندازی شعب محلی و سرمایه گذاری در تبلیغات همکاری کنند.

در این دیدار نمایندگان طرف روسی طیفی از کالاهای چند کارخانه در ایران را شناسایی کردند که عمدتاً پوشاک، کفش و کیف چرم در رده‌های قیمتی مختلف است.

طبق گزارش‌ها، ایران خودرو در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت با سه خودروی سدان رانا پلاس، دنا پلاس و تارا وارد بازار خودرو روسیه شود. ارزش تارا در روسیه با لادا وستا، دومین خودروی محبوب در بازار روسیه قابل مقایسه است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم