برای رفع خستگی بعد از بهبودی عروق کرونر چه باید کرد؟ | دیجیاتو


خستگی مشکلی است که فراتر از خواب آلودگی یا افسردگی است. در برخی افراد، حتی با استراحت یا خواب کافی، خستگی پس از بیماری عروق کرونر قلب از بین نمی رود. پزشکان این استرس را به واکنش قوی بدن به ویروس نسبت می دهند.

اما در برخی افراد، خستگی مدت‌ها پس از بهبودی کامل عفونت و ناپدید شدن آن ادامه می‌یابد. این می تواند منجر به ناتوانی شود و بر تمام فعالیت های روزانه شما تأثیر بگذارد.

در این مقاله به تحلیل خستگی پس از بهبودی کرونا و بررسی راه های رفع آن می پردازیم.

تفاوت بین خستگی پس از کرونری و خستگی طبیعی چیست؟

اصطلاح خستگی برای افراد می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد از آن به عنوان ضعف عضلانی که پس از فعالیت بدنی پس از ورزش یا کار بیش از حد رخ می دهد، یاد می کنند.

برای دیگران، خستگی یک فرسودگی عمومی است، چه شامل فعالیت بدنی باشد یا نه. افراد ممکن است استرس فیزیکی، ذهنی یا عاطفی یا حتی ترکیبی از اینها را تجربه کنند.

تفاوت این دو نوع استرس چیست؟ خستگی معمولی با استراحت کافی برطرف می شود. در حالی که خستگی پس از بیماری عروق کرونر قلب ادامه دارد، با آرامش از بین نمی رود.

خستگی کرونا چقدر است؟

برآوردها نشان می دهد که 13 تا 33 درصد از افراد 16 تا 22 هفته پس از شروع علائم کرونری هنوز احساس خستگی می کنند. به طور کلی، این موضوع نگران کننده نیست، اما اگر با تب، کاهش وزن، تعریق زیاد و درد احساس خستگی می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. اما مثل همیشه، این نوع خستگی معمولاً از علائم کرونا است و نباید نگران کننده باشد.

اینجا پنج راه حل بیایید برای بهبودی سریعتر پس از خستگی عروق کرونر با هم مرور کنیم.

1. به خودتان سخت نگیرید: سطح انرژی خود را به فعالیت های عادی بازگردانید. اولویت ها را انتخاب کنید و روی کارهایی که می توانند انجام دهند تمرکز کنید.

2. به تدریج به ورزش بازگردید: پزشکان توصیه می کنند پس از بهبودی از کرونا، کم کم ورزش را شروع کنید تا بدن قدرت از دست رفته را به دست آورد.

3. اولویت خواب: هر زمان که احساس خستگی کردید، بخوابید. فراموش نکنید که بدن شما به استراحت نیاز دارد. سعی کنید برنامه خواب خود را با خستگی خود تنظیم کنید.

4. خوردن مواد مغذی: سعی کنید مواد مغذی و کالری بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا انرژی از دست رفته را جبران کنید.

5. استرس خود را دنبال کنید: میزان خستگی خود را هر روز پیگیری کنید تا از بهبود وضعیت خود مطمئن شوید. اگر خستگی شما به مرور زمان از بین نرفت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم