آیا مصرف کم نمک واقعا برای سلامتی شما مفید است؟


فرارو- شاید بسیاری از شما شنیده باشید که رژیم های کم نمک برای سلامتی ما، به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مهم هستند، اما یافته های شگفت انگیز یک مطالعه علمی اخیر نشان می دهد که رژیم های کم نمک کشنده هستند. یا از رفتن به بیمارستان جلوگیری نمی کند، اما علائم و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

به گزارش فرارو، در طول قرن گذشته بارها شاهد بوده ایم که به افراد مبتلا به بیماری قلبی گفته شده است که مصرف نمک خود را کاهش دهند، اما واقعیت این است که تاکنون شواهد علمی کمی پشت این توصیه وجود دارد. به عبارت دیگر نقش رژیم های غذایی کم نمک و کم سدیم در کاهش عوارض بیماری های گذشته به طور گسترده و گسترده بررسی نشده است تا بتوان این توصیه را با قطعیت برای این افراد تجویز کرد.

بزرگترین کارآزمایی بالینی تصادفی شده برای بررسی اثر کاهش سدیم بر بیماری قلبی، نتایج آن به طور همزمان در مجله منتشر شد. لانست همچنین، هفتاد و یکمین نشست علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا در آخر این هفته منتشر شد که یافته‌های مختلفی را به نمایش گذاشت. این مطالعه نشان داد که اگرچه کاهش مصرف نمک، ارجاعات اورژانسی، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را کاهش نداد، اما باعث بهبود علائمی مانند تورم، خستگی و سرفه و همچنین کیفیت کلی زندگی شد.

جاستین آزکوویتز، استاد دانشگاه آلبرتا و مدیر دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، می‌گوید: «دیگر نمی‌توانیم یک توصیه کلی به همه بیماران بدهیم و بگوییم که محدود کردن مصرف سدیم ممکن است باعث مرگ یا بستری شدن شما شود.» از VIGOR کانادا. این کار باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان می شود، اما به راحتی می توانم بگویم که می تواند کیفیت زندگی کلی افراد را بهبود بخشد.»

محققان 806 بیمار را در 26 مرکز پزشکی در کانادا، ایالات متحده، کلمبیا، شیلی، مکزیک و نیوزلند دنبال کردند. همه آنها از نارسایی قلبی رنج می بردند، وضعیتی که در آن قلب برای پمپاژ موثر خون بسیار ضعیف می شود. نیمی از شرکت کنندگان در مطالعه به طور تصادفی تحت مراقبت منظم قرار گرفتند، در حالی که دیگران توصیه های تغذیه ای در مورد چگونگی کاهش مصرف نمک دریافت کردند.

به بیماران گروه آزمایشی مشاوره تغذیه، منویی که توسط متخصص تغذیه طراحی شده بود، ارائه شد که از غذاهای محلی استفاده می کرد و تشویق می شد در خانه بدون نمک طبخ کنند و از غذاهای شور پرهیز کنند. او می گوید: «معمولاً مقدار زیادی سدیم در غذاهای فرآوری شده یا غذاهای رستورانی وجود دارد. “قاعده کلی که من از متخصصان تغذیه آموخته ام این است که هر غذایی که در بسته بندی، جعبه یا “یک قوطی است” باشد. معمولا نمک بیشتری از آنچه فکر می کنید دارد.»

میانگین مصرف سدیم روزانه 1500 میلی گرم – یا حدود دو سوم قاشق چایخوری نمک – میزان توصیه شده سازمان بهداشت کانادا برای همه افراد، خواه نارسایی قلبی باشد یا نداشته باشد. قبل از مطالعه، بیماران به طور متوسط ​​2217 میلی گرم نمک در روز یا کمتر از یک قاشق چای خوری مصرف می کردند. پس از یک سال از مطالعه، میانگین گروه مراقبت روزانه به طور متوسط ​​2072 میلی گرم سدیم مصرف کردند، در حالی که آنهایی که دستورالعمل های تغذیه ای داشتند، 1658 میلی گرم در روز مصرف کردند که کمتر از یک چهارم قاشق چای خوری است.

محققان مرگ و میر ناشی از هر یک از علل، بستری شدن در بیمارستان قلبی عروقی و ارجاع به بخش اورژانس قلبی عروقی را در دو گروه مورد مطالعه مقایسه کردند، اما تفاوت آماری معنی داری پیدا نکردند. با این حال، آنها با استفاده از سه ابزار مختلف ارزیابی کیفیت زندگی، و همچنین طبقه‌بندی نارسایی قلبی انجمن قلب نیویورک، که معیاری برای شدت نارسایی قلبی است، پیشرفت ثابتی برای گروه کم سدیم داشتند.

ازکوویچ گفت که به بیماران نارسایی قلبی توصیه می کند نمک را کاهش دهند، اما اکنون در مورد مزایای مورد انتظار واضح تر خواهد شد. او از پزشکان می خواهد بدانند که تغییرات رژیم غذایی می تواند مداخله مفیدی برای برخی از بیماران باشد. این تیم تحقیقات بیشتری را برای جداسازی یک نشانگر در خون بیمارانی که بیشترین سود را از رژیم غذایی کم سدیم داشته‌اند، انجام خواهد داد، با هدف ارائه رژیم‌های غذایی هدفمندتر در آینده. محققان همچنین بیماران آزمایشی را به مدت 24 ماه و پنج سال دنبال خواهند کرد تا ببینند آیا مزایای طولانی مدت بیشتری وجود دارد یا خیر.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم