آیا قرعه کشی خودرو حذف می شود؟


فرارو- به گفته بابک رحمانی، سخنگوی ایران خودرو، قرعه کشی ایران خودرو به دو شرط افزایش عرضه 750 هزار دستگاه در سال و حذف قیمت سفارش یا اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه حذف می شود.

به گزارش فرارو، سخنگوی خودرو ایران افزود: تقاضای سالانه بازار خودرو یک میلیون و 200 هزار دستگاه تا یک میلیون و 500 هزار دستگاه است. حذف لوتو این است که قطعا در نیمه دوم سال به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

در همین حال، علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرعه کشی خودرو نوعی قرعه کشی است که هرکس برنده شود، سود بیشتری از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار به دست می آورد، با تردید در آن. مشروعیت.”

جدی گفت: تا زمانی که عرضه و تقاضای خودرو در کشور متعادل نشود و تولید افزایش پیدا نکند، قرعه‌کشی حذف نمی‌شود یا قیمت حاشیه‌ای در بازار کاهش پیدا می‌کند، در واقع هیچ‌کدام حذف نمی‌شوند. این مشکلات قابل حل نیست.

شرایط و ضوابط خودروسازان عملی نیست
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه تعیین شرایط برای حذف بخت آزمایی خودرو توسط شرکت های خودروسازی غیرقابل قبول است، گفت: سخنان سخنگوی خودروسازی ایران در این زمینه غیرممکن به نظر می رسد، مبنی بر اینکه شرط اول افزایش تولید این شرکت به 750 هزار دستگاه در سال جاری امکان پذیر نیست. . به دو دلیل اصلی

وی افزود: در وهله اول برای تامین این افزایش تولید، خودروسازان باید حداقل 6 ماه زودتر نسبت به ثبت سفارش قطعات اقدام کنند، زیرا خودروسازان از قبل اعلام کرده اند که در خرداد ماه تولید را افزایش خواهند داد، بنابراین این موضوع باید از طریق سازمان تامین اجتماعی رسیدگی شود. شروع.” دی ماه 1400 ماه سفارش بود که به دلیل شرایط سخت مالی خودروسازان امکان پذیر نشد.

زاوه گفت: بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو در خرداد ماه، این شرکت 60 هزار دستگاه در ماه تولید خواهد کرد که به نظر من امکان پذیر نیست زیرا این میزان قطعه مورد نیاز برای تولید، هر سال 750 هزار دستگاه است و سالیانه در دسترس نیست. به خصوص در الکترونیک با کمبود مواجه هستیم، این هم دلیل دوم است، طبیعتا خودروسازان چون هزینه های مورد نیاز را برآورده نمی کنند، به نظر می رسد این وعده افزایش تولید تا پایان سال شعاری بی نتیجه باشد. بودن.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در حالی که سال گذشته 670 تا 680 هزار دستگاه خودرو تجاری در کشور تولید شد که قابل شمارش است، مشخص نیست با چه استدلالی دولت و وزارت صمت به خودروسازان دستور داده اند این هزینه تولید را دو برابر کنند. ” در همین راستا، ایران خودرو به تنهایی اعلام کرد که تا پایان سال 750 هزار دستگاه و سایپا کمتر تولید خواهد کرد که در نهایت تولید سال گذشته دو برابر شد که با توجه به شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست. این در حالی است که حجم تولید خودرو در کشور به سختی از یک میلیون دستگاه فراتر می رود.

وی همچنین درباره یکی دیگر از شروط حذف قرعه‌کشی خودرو مانند کنار گذاشتن قیمت‌گذاری دستوری گفت: با توجه به تفکری که در دولت و وزارت صمت وجود دارد، این احتمال وجود دارد که آقایان زیر بار چنین باری بروند. وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دستور کاهش قیمت ها را دادند طبیعتا با چنین تفکری نباید انتظار داشت که وضعیت صنعت و بازار خودرو بهبود یابد، زیرا به دلیل اقتصاد دیکتاتوری، خودرو ارزان نمی شود.

زاوه با اشاره به اینکه اکنون قرعه کشی خودرو به قرعه کشی تبدیل شده است، ادامه داد: با توجه به حجم تولید در کشور، تولید تقاضای خرید را دو برابر می کند که بیشتر آن سرمایه است نه تقاضای واقعی. در آن شرایط، واقعا. مشتریان نیز شانس کمی برای برنده شدن در قرعه کشی دارند، بنابراین در صورت تمایل به خرید خودرو باید به بازار آزاد رفته و محصولاتی را با چند برابر قیمت کارخانه از حاشیه بازار خریداری کنند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم