[ad_1]
متا، شرکت اصلی فیس بوک و اینستاگرام، شفافیت ردیابی اپلیکیشن های اپل را مضر توصیف کرد. یکی از تحلیلگران گفت که معیار حفظ حریم خصوصی می تواند بزرگترین چالشی باشد که شرکت با آن مواجه شده است.
به گفته 9to5Mac، عدم توانایی هدف قرار دادن کاربران فیس بوک و اینستاگرام بر اساس علاقه آنها به موضوعات مختلف، باعث شده است تا کسب و کارها از این پلتفرم ها به سمت پلتفرم تبلیغاتی گوگل حرکت کنند.
وال استریت ژورنال مثالی را ارائه می دهد:
مارتا کروگ، که کسبوکاری به نام بازار هدایا را اداره میکند، تمام بودجههای تبلیغاتی خود را در فیسبوک و اینستاگرام خرج کرده است، اما زمانی که اپل در سال گذشته ویژگی جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی گوشیهای هوشمند خود معرفی کرد که ردیابی کاربران را محدود میکرد، گفت. ، ارزش جذب مشتریان جدید تقریباً 10 برابر شد. Krug تمام بودجه تبلیغاتی خود را در ماه اکتبر در گوگل خرج کرد.
تغییر حریم خصوصی اپل به قلب تجارت متا ضربه زده است. تغییرات در این دره در واقع مشکلاتی را برای توانایی شرکت در هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران ایجاد کرد. متا در اوایل این ماه اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی این شرکت در سال 2021 به دلیل تغییر در سیاست های حفظ حریم خصوصی اپل به شدت کاهش خواهد یافت. این خطمشیها به برنامهها نیاز دارند تا به آنها اجازه ردیابی فعالیتها را بدهد.
متا نگران کسب و کارهای کوچک است:
سیاست فاجعه بار اپل دسترسی به مشتریان را برای مشاغل با هر اندازه ای دشوارتر و گران تر می کند.
مدیران و تحلیلگران صنعت تبلیغات می گویند اپل مدل متا کسب و کار را کاملاً مختل کرده است.
دنیل نیومنیک تحلیلگر Futurum Research گفت: “روی فناوری های دیجیتال تمرکز کنید.”
تغییر سیاست های حریم خصوصی اپل ممکن است مخرب ترین تغییری باشد که متا تجربه کرده است. فیس بوک امپراتوری خود را بر اساس توانایی دریافت جزئیات دقیق رفتار کاربران در سراسر اینترنت بنا کرده است و اکنون اپل این بازی را تغییر داده است.
برخی از تحلیلگران پیشنهاد کرده اند که تمرکز فرامرورگر توانایی آن در کنترل محیط و دستیابی به توانایی ارائه تبلیغاتی است که کاملاً با علایق کاربر و رفتار آنلاین سازگار است.
[ad_2]